Cilt:51 Sayı:03 (2018)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:51 Sayı:03 (2018) by Subject "Cebir"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Öğretmen adaylarının birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemini yorumlama biçimleri(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018) Denizli, Zeynep Akkurt; Eğitim Bilimleri FakültesiBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemlerini yorumlarken ilgili kavramsal anlamalarını ve ne tür güçlükler yaşadıklarını incelemektir. Araştırmaya, Türkiye’de büyükşehirdeki bir devlet üniversitesinin 3. sınıfında okuyan 162 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından, 3 6 18 2 3 19 x y x y denklem sistemi ile çözülebilen bir gerçek yaşam problemi yazmaları istenmiştir. Böylece, yazdıkları problemlerle, öğretmen adaylarının denklem sistemini nasıl analiz ettiklerini ve sistemdeki kavramları nasıl ele aldıklarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının, birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemlerini yorumlamada ve ilgili kavramları anlamlandırmada güçlük yaşadıkları ve bu kavramlarla ilgili önemli eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir.