Cilt:52 Sayı:02 (2019)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:52 Sayı:02 (2019) by Subject "Eğitsel nitelik"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item İlköğretimde ekonomiyle ilgili eğitsel niteliklerin kazandırılmasına ilişkin öğrenci görüşleri(Ankara Üniversitesi, 2019) Toy, Hakkı; https://orcid.org/0000-0002-2440-825X; Eğitim Bilimleri FakültesiBu araştırma, ilköğretimde öğrencilere kazandırılması amaçlanan ekonomiyle ilgili üretkenlik ve tüketim bilincine sahiplik eğitsel niteliklerinin öğrencilere hangi derecede kazandırıldığını öğrencilerin görüşlerinden yola çıkarak saptamayı amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmada, nicel çözümleme kullanılmıştır. Bu araştırmanın hedef evrenini 2011-2012 öğretim yılında Ankara’nın merkez dokuz ilçesinde bulunan ilköğretim okullarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Bu hedef evrenin temsili, tabakalı olarak örnekleme yoluyla belirlenen merkez ilçelerdeki ilköğretim okullarında öğrenim gören ve rastgele ulaşılan 382 öğrenciyle sağlanmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerine ilişkin veriler, bu amaçla geliştirilen anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları, anketteki ifadelere katılım derecesi, aritmetik ortalama (𝑥̅) ve standart sapma (ss) değerleri kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim düzeyinde üretkenlik ve tüketim bilincine sahiplik gibi ekonomiyle ilgili eğitsel niteliklerin öğrencilere yeterli derecede kazandırıldığı sonucuna ulaşılmıştır.