Browsing by Author "BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Çorum ili Konaklı beldesinin sosyal, siyasal ve ekonomik yapısı bağlamında ortaya çıkan yetişkin eğitimi ihtiyaçları(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı (Halk Eğitimi Programı)) BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı); BULUT ÖZÜCAN, Elçin (Yazar)Bu araştırma, Çorum / Konaklı Beldesinin sosyal, siyasal ve ekonomikyapısı bağlamında ortaya çıkan yetişkin eğitimi ihtiyaçlarının saptanmasınayönelik tarama modelinde monografik bir alan araştırmasıdır. Çalışma, nitelve nicel yöntemin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemiylegerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, Konaklı Beldesinde yaşayanyetişkinlerin oluşturduğu hedef evrenden, kolay ulaşılabileceği düşünülengönüllük esasına dayalı 40 kadın, 40 erkek olmak üzere toplam 80 gönüllüyetişkin oluşturmuştur.Araştırmada, belge tarama, yarı yapılandırılmış görüşme formu, sözlütarih araştırması gibi birden çok veri toplama tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın nicel verilerinin analizinde betimsel istatistiğin frekans veyüzde tekniğinden, değişkenler arası anlamlılık sınamasında ise anlamçıkarıcı istatistiğin Ki-kare tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları:Konaklı Beldesi’nin yerleşim bölgesi tarihi ve kültürel açıdangünümüzden 7000 yıl öncesine kadar uzanan bir geçmişesahiptir.Araştırmaya katılan yetişkinlerin % 6,3’ü okumaz- yazmaz ;% 62,3’ü ilkokul, % 31,3’ü de ortaokul mezunudur.Aile reisliği bağlamında Konaklı Beldesinin aile yapısı %96,2oranında ata erkil ya da erkek egemen bir yapıya sahiptir.Araştırmaya katılan yetişkinler, erkek çocuklarının yükseköğrenim görmesini % 100 isterken, kız çocuklarında bu oran%95’e düşmektedir.Belde sakinlerinin önemli bir kısmı tarım ve hayvancılıklauğraşmaktadır. Buğday, arpa, haşhaş, ayçiçeği ve şekerpancarı beldede en çok yetiştiriciliği yapılan öncelikli veekonomik öneme sahip tarımsal ürünlerdir.Yetişkinlerin 96,3’ü demokratik yaşama katılmanın bir aracı olanoy kullanma hakkını en son yapılan yerel ve genel seçimlerdekullandığını ve hangi partiye oy vereceğine de%75 kendisininkarar verdiğini belirtmiştir.Araştırmaya katılan yetişkinlerin% 61,2’si evde kitapokunmadığını belirtirken, % 38,8’i okunduğunu belirtmiştir.Gazete okuyanların oranı %47,5 iken, Katılımcıların tamamıtelevizyon izlediklerini belirtmiştir. Yetişkinlerin yaklaşık %66’sıtelevizyon izleme sürelerinin günde iki saat olduğunubelirtmiştir.AbstractThis research is a monographic field research in the scanning modelaiming to determine the educational needs of adults living inKonaklı /ÇORUM in terms of social, political and economical structure. Theresearch is carried out with the combined methods in which qualitative andquantitative methods are used together.The population of the research consists of 80 volunteers including 40male and 40 female living in Konaklı and thought to be reached easily.In the research more than one data collection techniques are usedsuch as document scanning, semi-structured interview form and oral historyresearch.The frequency and percentage techniques of descriptive statistics areused in the analysis of the quantitative data of the research and the chisquaretechnique of the inferential statistics used while testing thesignificance between the variables.The results of the research are:In cultural and historical perspective Konaklı has a historydating back 7000 years. % 6.3 of the adults participated in the survey are illiterate and%62,3 of primary school graduates and %31,3 of secondaryschool.In terms of head of the family Konaklı has a patriarchal familystructure in 96, 2 percent.While all of the adults participated in the research wants theirsons to have a higher education the ratio decreases when itcomes to girls.Agriculture and livestock is the means of the livelihood of mostof the people in Konaklı. Wheat, barley, hasheesh, sunflowerand sugar beet are mostly grown agricultural products havingthe priority of economic importance.While 61,2 percent of the adults participated in the surveyexpressed that in their house nobody reads books, 38,8 percentsays just the opposite. 47,5 percent of the people readnewspaper and all of the participants watches TV. 66 percentinformed that they spend 2 hours watching TV.96,3 of participants informed that they voted in the last electionas a means of participation in democratic life and 75 percenttold that they decided to the party they are voting bythemselves.Item Hükümlülerin açık cezaevlerindeki iş yurtlarında düzenlenen iş ve meslek eğitimi etkinliklerine yönelik görüşleri(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı Yaşamboyu Öğrenme Bilim Dalı Halk Eğitimi Programı) BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı); ELİBAL, İbrahim (Yazar)Bu çalışmada Hükümlülerin açık cezaevlerindeki iş yurtlarında düzenlenen iş ve meslek eğitimi etkinliklerine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve üç bölümden oluşan anket kullanılmıştır. On bir (11) açık cezaevinde bulunan 689 erkek ve 28 kadın olmak üzere toplam 717 hükümlü ile çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre hükümlülerin % 32,9'u (236) 26-35 yaş arasındadır. % 43,2'si (310) ilkokul mezunu, % 74,9'u (537) şehirde yaşamakta ve % 62,8'i (450) evlidir. Ayrıca hükümlülerin % 22,6'sı (162) herhangi bir iş ve meslek eğitimi programına katılmadığı görülmektedir. 2002 yılında Tahliye Sonrası Koruma (Eski Hükümlü) Şubesine yapılan 452 başvurudan 241 tanesi için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına yazı yazılmış, 70'i için ayni ve nakdi yardım alınması sağlanmış, iş isteyen 183 kişiden 123 tanesinin (Türkiye iş Kurumundan aldıkları işe gönderme Formu ile) işe yerleştirilmesi sağlanmıştır. Hükümlülerin hangi işlere yerleştirildiği bilgisine ulaşılamamıştır.AbstractIn this study, the opinions and views of prisoners on vocational and career training activities in open prisons have been evaluated. In the study, as means for data collection, a three-part questionnaire was used, which was developed by the researcher. The study was conducted with a total of 717 prisoners, 689 being male and 28 being female, in 11 (eleven) open prisons. According to the findings of the study, 32,9% (236) of the prisoners was between 26-35 years old. 43,2% (310) had primary education, 74,9% (537) lived in urban area, and 62,8% (450) was married. Besides, it was observed that 22,6% (162) of the prisoners did not previously attend to a vocational training. In 2002, for 241 of the 452 applications to the Post-Release Protection (Former Prisoner) Bureau (i.e., Tahliye Sonrası Koruma (Eski Hükümlü) Şubesi), official letters were sent to Social Assistance and Solidarity Associations, for 70 of the former prisoners were provided with aid in kind and pecuniary aid, and it was announced that 123 of the 183 former prisoners who applied for employment (using the employment application form by the Turkish Employment Institution ? Türkiye İş Kurumu) were employed. The detailed employment information for the prisoners could not be obtained.Item Kırsal kalkınma bağlamında ipek böceği yetiştiriciliği kursu: Muğla ili Köyceğiz ilçe Halk Eğitimi Merkezi örneği(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı) BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı); ACAR, Burak Serdar (Yazar)Araştrımanın amacı, Muğla-Köyceğiz İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nün desteğinde, Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü'nce açılan "İpek Böceği Yetiştiriciliği Kursu"nu kırsal kalkınma bağlamında betimlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma nitel ve nicel yöntemin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Köyceğiz Halk Eğitimi Merkezi tarafından düzenlenen İpek Böceği Yetiştiriciliği Kursu'na katılan yetişkin öğrenenler oluşturmuştur. Literatür taramasından elde edilen verilere göre, yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme toplam 24 yetişkin ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen yetişkin görüşleri, görüşme formundaki sıra temel alınarak incelenmiş ve tablolaştırılarak frekans ve yüzde kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları ise aşağıda yer almaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu kadınlardan oluşmaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu 25 ile 44 yaş arasındaki iktisaden faal nüfus grubundan oluşmaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu evlilerden oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu ilkokul mezunundan oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu ev kadınlarından oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğunun aylık net ortalama bir geliri bulunmamaktadır. Katılımcıların çoğunluğu kendisine ait evde yaşamaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu çekirdek aile yapısına sahiptir. Katılımcıların çoğunluğunun aile kişi sayısı 4 kişiden oluşmaktadır. Kursa katılan yetişkinlerden hiçbiri tek başına hayatını devam ettirmemektedir. Katılımcıların çoğunluğu Halk Eğitimi Merkezi vasıtasıyla kursdan haberdar olmuştur. Kursa katılanların büyük çoğunlunun aile geçimine katkı sağlamak amaçlı kursa katıldığı görülmektedir. Kursa başlayan 24 yetişkinden 21'i kurs bitiminde üretime geçmiştir. Kurs sonunda üretimde karşılaşılaşılan en temel iki problem "üretimin gerçekleştirildiği yerin yetersizliği" ve "üretimde kullanılacak dut yaprağının az olması"dır. Katılımcıların çoğunluğu ipek böceği yetiştiriciliği kursunun ekonomik anlamda katkısının olduğunu belirtmektedir. Kursun ev ihtiyaçlarının giderilmesinde ve ev hanımlarının boş zamanlarını değerlendirmesinde imkanı sağlaması ekonomik ve sosyal anlamda en temel iki katkısıdır. Katılımcıların büyük çoğunluğu kursun ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini karşıladığını belirtmiştir. Katılımcıların daha yararlı olması için önerilerilerde bulunmuşlardır. Bunlardan en öne çıkan ise; "ipek böceği kozasının dokuma olarak değerlendirme" önerisidir.AbstractThis study aims to describe "Silkworm Raising Course" within the context of rural development opened by the Directorate of Public Training Center with the support of the Directorate of Food, Agriculture and Livestock of Köyceğiz District of Muğla. In this study screening model was used. The study was realized by hybrid approaches where both the qualitative and quantitative methods employed together. The population of the study was adults who participated in the "Silkworm Raising Course" organized by Köyceğiz Public Education Center. According to the data obtained by literature screening, semi-structured interview form was prepared. The interviews were made with 24 adults. The views of the adults obtained by the study were examined by taking the order in the interview form as basis and collected data are demonstrated in tables using frequency and percentage graphics, and the results are refined with comments. A brief summary of the study is given below: The majority of the participants are composed of women. The majority of the participants are composed of the persons between the ages of 25 and 44, who are economically active. The majority of the participants are married. The majority of the participants are graduates of primary school. The majority of the participants are housewives. The majority of the participants do not have any monthly net average income. The majority of the participants live in flats which belong to them. The majority of the participants have nuclear family structure. The number of persons in the families of the majority of the participants is 4. None of the adults participated in the course do not live on their own. The majority of the participants got familiar with the course by the Public Education Center. The majority of the participants attended the course in order to contribute to the economies of their families. 21 out of 24 adults who participated in the course started silkworm raising at the end of the course. The basic two problems that the participants encountered at the end of the course during production are "lack of adequate area for silkworm raising" and "lack of adequate mulberry leaves for silkworm raising". The majority of the participants state that silkworm raising course has an economic impact for their incomes. The two fundamental economic and social benefits of the course are its impact for the household incomes of the participants and its use for the housewives to spend their leisure time. The majority of the participants state that the course was interesting and the course met their expectations and needs. The majority of the participants made recommendations with a view to have a better course in terms of its benefits for the participants. The most remarkable of these recommendations is "to make use of silkworm cocoon as weaving".Item Toplumsal değişme sürecinin doğurduğu eğitim gereksinimleri (Ankara ili Altındağ ilçesi Yukarı Peçenek ve Tatlar köyleri örneği)(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı Halk Eğitimi Bilim Dalı) BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı); ÇAVUŞ, Hülya (Yazar)Bu çalışma, Ankara ili Altındağ ilçesi Yukarı Peçenek ve Tatlarköylerinin monografik yapıları incelenerek, günümüze kadar geçirdikleritoplumsal değişme sürecinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi veköylerde yaşayan yetişkinlerin, toplumsal değişme sürecinin doğurduğueğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Yukarı Peçenek ve Tatlar köylerindeyaşayan yetişkinlerden görüşmeye gönüllü olarak katılmayı kabul eden(Yukarı Peçenek’ten 62, Tatlar’dan 31) toplam 93 yetişkin oluşturmaktadır.Verilerin toplanması amacıyla toplumsal değişme, kırsal gelişme, köysosyolojisi ve yetişkin eğitimi ile ilgili literatür taraması yapılmış, köylerinmonografik yapısının tespiti için, çeşitli kurumlardan ve kişilerden bilgi vebelgeler toplanmıştır. Literatür taramasından elde edilen verilere göre, yarıyapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma verileri belge taramave yetişkinlerle yapılan görüşmeler yoluyla elde edilmiştir.Elde edilen veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarakçözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans (f) ve yüzdeden (%)yararlanılmıştır.Bu araştırmadan elde edilen bulgular, adı geçen köylerin geçirdiğitoplumsal ve ekonomik değişim, kentleşme yönünde hızla ilerlerken, kültüreldeğişimi daha yavaş olmaktadır. Yukarı Peçenek ve Tatlar köylerindeki yetişkinlerin çoğunluğugeçimlerini tarım ekonomisinden sağlamaktadır. Köylere modern tarım araçve makineleri girmiş olmasına karşın yetişkinlerin çoğunluğu üretimleriniatadan kalma yöntemlerle sürdürmektedirler.Toprak mülkiyeti bakımından Yukarı Peçenek köyü Tatlar köyüne göredaha zengindir. Yukarı Peçenek’te akraba evliliği ve buna bağlı olarak büyükaile yapısı yaygındır. Bu yönüyle Peçenek köyü kapalı toplum olma özelliğinibir ölçüde korumaktadır. Tatlar Köyü, Yukarı Peçenek Köyüne göre değişmeve gelişmeye daha açık bir toplumsal yapıya sahiptir.Araştırmaya katılan yetişkinlerden 36 tanesi, “aile içinde kadının sözhakkı yoktur” demiştir. Bu görüşteki yetişkinlerin çoğunluğu büyük aile yapısıiçinde yaşamaktadır.Gerek Yukarı Peçenek gerekse Tatlar yetişkinlerinin geçirdikleritoplumsal değişme sürecinde, okuma-yazma, temel eğitim, sosyal-kültürel,mesleki, yurttaşlık ve siyasal eğitim ihtiyaçları bulunmaktadır. Yetişkinlerineğitim ihtiyaçları, Cinsiyet, yaş, eğitim, meslek, çalışma ve maddi durumdeğişkenlerine göre, farklılaşmaktadır.Erkekler daha çok tarımsal mücadele konusunda eğitime katılmakisterken, kadınlar ana-baba eğitimi ile iğne oyası ve halı dokuma gibi becerikazandırma kurslarına katılmak istemektedir.Yetişkinlerin ihtiyaç duydukları kursların köylerinde açılması ve eğitimprogramlarının kırsal yaşamın şartlarına uygun olması durumunda,yetişkinlerin açılacak kurslara ve eğitim etkinliklerine katılmaya isteklioldukları saptanmıştır. Abstract This study aims at to determine the education needs of adult habitantsof Yukarı Peçenek Village and Tatlar Village of Altındağ District, Province ofAnkara resulted from the social transformation process by a comparativeassessment of social transformation they have experienced hitherto, utilizingan investigation of their monographic structure.The study group of the research consist of 93 adult volunteers fromYukarı Peçenek Village (62 of all) and Tatlar Village (31 of all).To conduct the data set, some literature of social transformation, ruraldevelopment, village sociology and adult education were reviewed.Moreover, to determine the monographic structure of the villages, data anddocuments were gathered from various institutions and persons. A semistructuredinterview form is prepared based on the data obtained from theliterature review. The research data is obtained from the interviews with theadults and the documents.The data were analyzed by the SPSS statistical software. Frequency(f) and percentage (%) are used as measures for the analysis.According to the results of the analysis, the social and economictransformation that has been experienced in the villages is rapidurbanization, whereas the cultural transformation is slow. Most of the adult habitants of Yukarı Peçenek Village and TatlarVillage are earn their lives from agricultural economic activity. Although thetechnologically advanced equipments and machines have been brought tothe villages, most of the villagers are using the production methods inheritedfrom their ancestors.On account of land ownership, Yukarı Peçenek Village is richer thanTatlar Village. The intermarriage and broad family structure is common inYukarı Peçenek Village. Yukarı Peçenek Village, in this respect, isconserving the closeness characteristics to a great extent. Compared withYukarı Peçenek Village, Tatlar Village has a social structure more open totransformation and development.36 of the interviewees declared that “woman has no words in thefamily issues”. Most of the advocates of this opinion are from the broadfamilies.Adults of both Yukarı Peçenek Village and Tatlar Village, in coursethe social transformation, have educational demands such as literacy,primary education, socio-cultural, professional, civics education. Theeducational demands of adults differ with respect to sex, age, educationallevel, profession, employment situation and income level. The men areusually participating in the trainings for agricultural disinfection, where as thewomen are usually participating in the trainings for parental education, craftssuch as purling and carpet weaving.It is found out that if the training programs demanded by the adultswere held in their villages and if the programs were in line with thecircumstances of rural life, the adults would be willing to participate in thetraining programs and classes.Item Yabancı dil öğrenen yetişkinlerin grup dinamiğinin ve sınıf atmosferinin dil öğrenmeye etkisine ilişkin görüşler(Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı Halk Eğitimi Programı) BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı); YAVAŞÇA, Osman (Yazar)Bu çalışmanın temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen yetişkinlerin oluşturduğu öğrenme ortamlarında grup dinamiğinin ve sınıf atmosferinin yabancı dil öğrenme üzerine etkisine ilişkin yetişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Ankara, Çankaya ve Mamak Halk Eğitim Merkezlerinde İngilizce kursuna katılan yetişkinler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak araştırmacı tarafından geliştirilen likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 75 yetişkinden 45’i kadın ve 30’u erkektir. Anket yabancı dil öğrenen yetişkinlerin öğrenme özellikleri, sınıf atmosferinin yabancı dil öğrenme üzerine etkisi ve grup dinamiğinin yabancı dil öğrenme üzerine etkisini bulmaya yönelik üç bölümden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan yetişkinlerin doldurduğu likert ölçekli anket sonuçlarına göre yetişkin öğrenenlerin yabancı dil öğrenmesinde içerisinde yer aldıkları sınıfın ve bu sınıfta hâkim olan sınıf atmosferinin, öğrenenler arasındaki ilişkinin ve grup dinamiğinin yabancı dil öğrenme üzerine etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Yabancı dil öğrenen yetişkin öğrenenlerin özellikleri andragojinin dayandığı temel varsayımlarla uyumluluk göstermektedir.Abstract The purpose of this study was to investigate the effect of group dynamics and classroom atmosphere on adult learners in foreign language classes and adult language learners’ personal views on this effect.The study group of this research is the 75 adult learners (45 women, 30 men) who attend to English language courses in Çankaya and Mamak Public Training Centers that are the bounded to Ministry of Education. For data collection a likert type questioner that developed by the researcher has been applied to the participants. The questioner included three parts; the qualities of adult learners, the effects of classroom atmosphere on foreign language learning, the effects of group dynamics on foreign language learning. The result of the study indicated that the classroom that the adult language learners study, classroom atmosphere, communication between the learners, group dynamics have effect on language learning. There is relevant a meaningful result between language learning achievement and motivation and the classroom that the student in. The qualities of adult language learners are in capability with the basic assumptions of andragogy.Item Yetişkinlere İngilizce öğretiminde uygulanan yöntemlerin, andragojik varsayımlara uygunluğunun değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı Yaşamboyu Öğrenme Bilim Dalı Halk Eğitimi Programı) AŞIR, Melek (Yazar); BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı)Bu araştırmanın amacı, Halk Eğitimi Merkezlerinde yetişkinlere İngilizceöğretiminde kullanılan yöntemlerin, andragojik varsayımlara uygunluğunu kursakatılanların görüşlerine göre değerlendirmektir.Araştırma tarama modelinde olup, araştırmanın çalışma grubunu AnkaraBüyükşehir Belediyesine bağlı, Çankaya, Yenimahalle, Çubuk Merkez İlçelerindebulunan Halk Eğitimi Merkezleri'nde yetişkinler için düzenlenen İngilizce kurslarınakatılan yetişkinler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak,araştırmacı tarafından geliştirilen likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmaya katılantoplam 120 yetişkinden 78'i kadın ve 42 `si erkektir.Sonuç olarak; Araştırmaya katılan yetişkinlerin; doldurduğu likert ölçeklianket sonuçlarına göre halk eğitimi merkezlerinde yetişkinlere uygulanan İngilizcedil eğitimi yetişkinlerin sosyal rollerini ve rollerindeki ihtiyaçlarını orta düzeydekarşılamaktadır.Halk Eğitimi Merkezlerinde yetişkinlere uygulanan İngilizce dil eğitimi yüksekdüzeyde demokratik işbirliğine dayalıdır.Elde edilen sonuçlara göre halk eğitiminde yetişkinlere uygulanan İngilizcedil eğitimi yetişkinin, toplumsal ve mesleki sorunlarının çözümünde orta düzeydeyardımcı olmaktadır.Benlik Algısı Varsayımına ilişkin maddelerin genel ortalamasına göreyetişkinlerin genel ortalama sonucu ışığında Halk Eğitimi Merkezlerindeyetişkinlere verilen yabancı dil dersleri yetişkinlerin benlik algısı varsayımı ile ortadüzeyde uyumluluk göstermektedirDeneyim (yaşantı) varsayımına ilişkin maddelerin genel ortalamasına göreyetişkinlerin genel ortalama sonucu ışığında Halk Eğitimi Merkezleri'ndeyetişkinlere verilen yabancı dil dersleri yetişkinlerin ?Deneyim? (yaşantı) varsayımıile yüksek düzeyde ?İhtiyaca Dayalılık? varsayımı ile orta düzeyde ve ?SorunTemelli? Öğrenme varsayımı ile yüksek düzeyde uyumluluk göstermektedir.Buna göre Halk Eğitimi Merkezleri'nde yetişkinlere verilen İngilizce kurslarıandragojinin dayandığı dört temel varsayımdan ?Benlik Algısı ve İhtiyaca Dayalılık?varsayımı ile orta düzeyde ?Deneyim ve Sorun Temelli Öğrenme? varsayımları ileyüksek düzeyde uyumludurlar.Sonuç olarak Halk Eğitimi Merkezlerinde yetişkinlere verilen İngilizce dileğitimi andragojinin dayandığı dört temel varsayımlarla orta düzeyde uyumlulukgöstermektedir.AbstractThe purpose of this research: according to the adults? view who participatecourses in Public Training Centres, evaluation of convenience to andragogicassumption of the methods which are used to adults in english teaching.The working group of this research is; the bounded three municipalities (Çankaya, Yenimahalle, Çubuk) to Greater Municipality of Ankara. This research isimportant to us on acoount of evaluating of convenience to the andragogicassumptions of the methods that are applied in these three municipalities? PublicTraining Centres.The data collection method of this study which is developed by theresearcher, likert- type scales questioners. The participants of this study consists of78 women and 42 men totally 120 adults.As a result of likert- type scales questioners which are completed bu theadult researchpartipants that; the english education in Publich Training Centersanwers the adults social rolles and the needs of these rolles in medium level.The English Education which is served in Public Training Centers to adultsbased on high level of democratic cooperation.According to the obtained results, the English Education which is served inPublic Training Centers to adults sattisfied the sollution of adult?s social andvocational problems in medium level.The general average of Self-Perception assuption items shows mediumlevel of adjustment between the English Education in Public Training Centers toadults and adult?s self-perception assumption.The general average of Experience assuption items shows high level ofedjustment between the English Education in Public Training Centers to adults andadult?s experince assumption and medium level with needs-oriented assumptionand hih level with problem oriented assumption.As a result The English Education which is served in Public Training Centersto adults shows medium level of adjustment with all four basic andragogicassumptions.Item Yetişkinlerin kentlileşme ve eğitim ihtiyaçlarına ilişkin görüşleri (Eskişehir ili örneği)(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı (Halk Eğitimi Yüksek Lisans Programı)) TATAR, Zuhal (Yazar); BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı)Bu araştırmada Eskişehir ili Gültepe Mahallesi gecekondu bölgesinde yaşayan yetişkinlerin kentlileşme sürecinde karşılaştıkları uyum sorunlarının ve eğitim ihtiyaçlarının neler olduğu yetişkin görüşlerine göre betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Kentlileşme, göç, gecekondu ve yetişkin eğitimi ile ilgili literatür taraması yapılarak kavramlar incelenmiş, bunların sınıflaması ve tanımlaması yapılmıştır. Literatür taramasından elde edilen verilere göre, yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formunda yer alacak soruların geliştirilmesinde ve değerlendirilmesinde uzman görüşlerine başvurulmuştur. Bu araştırmanın evrenini Eskişehir ili Gültepe Mahallesi gecekondu bölgesinde yaşayan yetişkinler oluşturmaktadır. Bu evrenden köyden kente göç edenler kriterine uygun olanlar tesadüfî olarak seçilmiş ve bu grup örnekleme alınmıştır. Örneklem olarak belirlenen yetişkinlerle yapılan görüşmeler sonucunda görüşme formuyla veri toplama işlemine geçilmiştir. Görüşme 12 kadın, 8 erkek olmak üzere toplam 20 yetişkin ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler sonunda elde edilen verilerin analizini gerçekleştirmek için ‘betimsel analiz’ ve ‘içerik analizi’ yöntemi kullanılmıştır. Betimsel analiz yöntemi kullanılırken, toplanan verilerin özgün formuna mümkün olduğu kadar sadık kalarak ve gerektiğinde araştırmaya katılan bireylerin söylediklerinden doğrudan alıntı yaparak betimsel bir yaklaşımla veriler sunulmuştur. Veriler sunulurken bazı nedensel ve açıklayıcı sonuçlara ulaşmak amacıyla sistematik analiz yapılmış ve elde edilen veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgular gecekondu bölgelerinde yaşayan yetişkinlerin okuma- yazma temel eğitim, sosyal-kültürel, mesleki, yurttaşlık ve siyasal eğitim ihtiyaçları olduğunu göstermiştir. Cinsiyet, ekonomik gelir düzeyleri, yaşları, çalışıp çalışmamaları gibi değişkenlerin yetişkinlerin ihtiyaçlarını farklılaştırdığı belirlenmiştir. Yetişkinlerin ihtiyaç duydukları kursların mahallelerinde açılması, bütçelerine ve çalışanların çalışma saatlerine de uygun olması durumunda yetişkinlerin açılacak kurslara ve eğitim etkinliklerine katılmak için istekli oldukları saptanmıştır.