Browsing by Author "Aslan, Cengiz"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item 2018 genel seçimlerine katılan siyasi partilerin eğitim felsefesi görüşleri(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Yılmaz, Züleyha; Sever, Mustafa; Aslan, Cengiz; OtherThe current study was an attempt to comparatively investigate the education policies of political parties in Turkey under certain titles based on their June 24, 2018 election manifestos. The similarities and differences of five largest political parties' education policies in terms of the following dimensions as education programs, pre-school education, vocational high schools and vocational education, teacher education and employment, special education, compulsory education, philosophy of education, higher education reforms, university entrance exams, education budget and quality were explored in the present study. The election manifestos of political parties were analyzed and the related philosophies of education were determined. In addition, interviews were conducted with party representatives and the priority areas of the Turkish Education System, the problems of the system and the solutions of these problems, and their opinions on structuring the education system, as well as the basic issues of discussion such as equal opportunities in education, entrance exams, curriculum, school types, private schools and courses, academic achievement and teacher training. The data regarding election manifestos were collected through document analysis while the interviews with deputies were conducted by means of an interview form. In this study, it was revealed that the education and teaching was considered as a whole by Justice and Development Party in terms of the philosophy of education, Republican People's Party aimed to establish an education system that is high quality, free, scientific and, enables questioning and equal opportunities, the Nationalist Movement Party aims to raise individuals who adopt democracy, the Peoples' Democratic Party aims a scientific, secular and libertarian education system, and the İyi Party aims to train students in order to make sure that they gain the acquisitions as the innovative, productive and analytical skills.Item Birinci Heyet-i İlmiye ve çalışma esasları(Ankara Üniversitesi, 2019) Tanır, Engin Deniz; Aslan, Cengiz; https://orcid.org/0000-0003-4253-6156; https://orcid.org/0000-0003-3710-9838; Eğitim Bilimleri FakültesiEğitim sorunlarının dönemin eğitimcilerinin düşünce ve deneyimlerinden yararlanarak tartışılıp karara bağlandığı ve eğitim politikalarının belirlendiği Heyet-i İlmiye toplantıları, Cumhuriyetin ilanından birkaç ay öncesinden başlamak üzere 1926 yılına kadar üç kez yapılmıştır. 15 Temmuz-15 Ağustos 1923 tarihlerinde yapılan Birinci Heyet-i İlmiye toplantısını konu edinen bu çalışma toplantıya kimlerin katıldığını, toplantıda hangi komisyonların oluşturulduğunu, komisyonların çalışma biçimini, komisyonlarda görüşülen konuları ve alınan kararları ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmanın yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarihsel araştırmadır ve verileri belge incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Bu doğrultuda, Hâkimiyet-i Milliye, Anadolu’da Yenigün, İkdam ve Vatan gazetelerinin Birinci Heyet-i İlmiye toplantılarına ilişkin Haziran-Ağustos aylarında yayımladıkları yazılar incelenmiştir. Toplantıya katılanların isimleri, kurumları ve görevleri belirlenirken, bu isimlerin tamamının hangi kurumu temsil ettiği ve kaç kişinin toplantıya katıldığı bilgisi kesin olarak verilememektedir. Heyetin eğitime ilişkin geniş gündem maddeleri Maarif Vekâleti tarafından Heyet-i İlmiye’nin toplanmasından önce belirlenmiş ve gündem maddelerinin tamamı görüşülmüştür. Heyet-i İlmiye üyeleri, 15-21 kişiden oluşan komisyonlarda çalışmış ve üyeler çoğunlukla birden fazla komisyonda yer almıştır.Item Erken Cumhuriyet Döneminde eğitim bilimleri alanında yurt dışına öğrenci gönderilmesi olgusu (1923-1940)(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) Aslan, Cengiz; Doğan, İsmailToplumsal yapının tüm öğeleri, düşünce ve faaliyetler, uygulanan politikalar aracılığı ile değişir ve dönüşürler. Türkiye’nin yoğun olarak değiştiği ve dönüştüğü bir süreç olan Cumhuriyet’in Erken Dönemi’nde Atatürk Devrimleri ile Batılı bir toplum olmanın koşulları hazırlanmıştır. Bu koşullardan önde geleni kuşkusuz eğitim sisteminin bu çerçevede düzenlemesidir. İmparatorluktan ulus devlete geçiş sürecinde “yeni insanı” yaratmada Batı eğitimi sistemi ve düşüncesinden yararlanılmasının temel taşları arasında yurt dışından uzmanlar çağırmak, yurt dışına araştırma ve inceleme için uzmanlar göndermek olduğu gibi yurt dışına öğrenci gönderilmesi olgusu olmuştur. “Milli güzidelerin yetiştirilmesi” için yurt dışına öğrenci gönderilmesi, muasır medeniyetlerin bilgilerinin aktarılmasında en etkili yol olarak kabul edilmiştir. Bu araştırmada, Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyetin erken döneminde yurt dışına gönderilmiş, Cumhuriyet dönemi eğitim uygulamalarında önemli katkılar ve yenilikler getiren eğitimciler incelenmiştir. Bu çerçevede çalışmanın temel problemi, Cumhuriyet öncesi son dönem Osmanlı eğitiminde ve Atatürk döneminde eğitim uygulamalarının oluşturulmasında eğitim bilimleri alanından Avrupa’ya gönderilmiş olan eğitimcileri belirlemek, özellikle Fransa ve Almanya’ya gönderilen eğitimcilerin görüş ve uygulamalarını ortaya koymaktır. Araştırmanın yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan tarihsel araştırmadır. Araştırmanın deseni ise durum (vaka) çalışmasıdır. Çalışma kapsamında yer alan belge ve dokümanlar, betimsel analiz yaklaşımına göre incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi amaçlı örnekleme yaklaşımıyla belirlenmiştir. Bu çerçevede ilk olarak yurt dışına öğrenci gönderilmesindeki yasal dayanakların neler olduğu, gönderilme sürecinde yapılan sınavlar, öğrencilerin gönderildikleri ülkeler, teftişleri, gönderildikleri alanlar, kimlerin gönderildiği, karşılaştıkları sorunlar, yurt dışına gidiş ve yurt dışından dönüş tarihleri, yurt dışından döndüklerinde çalıştıkları kurumlar, betimlenmeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır. Daha sonra yurt dışında eğitim almış öğrencilerden Fransa ve Almanya’ya gönderilen Sadrettin Celal Antel ve Halil Fikret Kanad’ın eğitime ilişkin görüş ve uygulamaları; eğitimin amacı ve pedagoji, okullar ve sorunları, öğretmen yetiştirilmesi ve nitelikleri, öğretim programı, yöntemi ve ilkeleri, çocuğa yönelik davranış ve disiplin, eğitimde sorunlar ve çözüm önerileri açılarından betimlenmeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır.AbstractAll components of societies change in accordance with ideas, activities and applied politics in that society. In Turkey, during the early periods of republic a western style society prepared with the Atatürk’s Revolutions. Certainly, regulations in the education system are one of the important arrangements to adapt new society in this period. During this period foreign experts are invited to country and students have been sent to foreign countries in order to create “new citizen” in the adaptation period from empire to republic. Sending students to grow up “national distinguishes” in foreign countries have seen the most important component of contemporary civilizations. In this research, Turkish educators who have contributed educational improvements of Turkish republic, before and early periods of the republic, have been investigated. The main problem of this research is to define educators who have been sent to European countries in Ataturk’s period and investigate their impact on Turkish education system with the views and implications of students sent in France and Germany. The methodology of the research is a historical research within qualitative researches. The design of the research is case study. Descriptive analyses implemented on collected documents. Sample of the study defined using purposeful sampling methodology. In this framework all students taking scholarship, their field of study, host countries are defined and aims of sending those students, legal regulations, their work place and positions after coming back to country are defined and evaluated. Later views and implications of two educators, who have been sent to France and Germany, Sadrettin Celal Antel and Halil Fikret Kanad investigated according to their views on; aims of education and pedagogy, schools and their problems, teacher training and qualifications, curriculum and principles and methods of teaching, discipline and attitudes towards children, problems and solutions in education.