Browsing by Author "ALPER, Ayfer (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Programlama öğretimindeki ters yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı) ÖZTÜRK, Suat (Yazar); ALPER, Ayfer (Tez Danışmanı)Bu araştırmada programlama dili öğretiminde Ters Yüz Öğretim Yönteminin ortaokul öğrencilerinin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test – son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Ankara ili Pursaklar ilçesi Ayyıldız Ortaokulu’nda 6. sınıfa devam eden ortaokul öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 104’ü kontrol, 88’i deney grubu olmak üzere toplam 192 öğrenci oluşturmaktadır. Kontrol ve deney grupları belirlenirken iki grubun akademik başarı değişkeni açısından denk olmalarına dikkat edilmiştir. Veri toplama aracı olarak başarı testi, bilgisayar tutum ölçeği ve teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan verilerin çözümlenmesi için SPSS 20.0 paket programı kullanılmış ve Anlamlılık testlerinde α=.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Nicel verilerde kullanılacak veri analiz yönteminin belirlenmesi için öncelikle normallik testi uygulanmıştır. Normal dağılım göstermeyen verilerin analizinde Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testleri kullanılırken; normal dağılım gösteren verilerin analizinde ise T testi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Ters Yüz Öğrenme Yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin akademik başarıları, teknolojiyle kendi kendine öğrenmevidüzeyleri ve bilgisayara yönelik tutumları Geleneksel Öğretim Yöntemi ile öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek çıkmış ve gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.AbstractIn this research, the determination of the Flip Learning Method's impact on the success of secondary school students, their attitudes towards computer and the levels of self-directed learning skills in programming language teaching are aimed. In the study, quasi-experimental design with pretest-posttest matched control group design, is used. Research is carried out with the secondary school 6th grade students who were studying in Ankara province, Pursaklar County, Ayyıldız Secondary School in the second term of 2014-2015 Education year. 104 students from control group, 88 students from test group, totally 192 students form the sample of the study. While control and test groups were being determined, it is regarded that these two groups are to be equal in terms of academic success variable. As data collection tool; success test, computer attitude scale and self-directed learning with technology scale are used. For the analysis of data which are used in research, SPSS 20.0 packet programme is used and it is based on a=.05 significance level in significancy tests. In order to determine the data analysis method in quantitative data, first of all, normality test is applied. While Mann Whitney U and Wilcoxon signed ranks tests are being used in the analysis of the data which don't show normal range, T test is used in the analysis of the data which shows normal range.viiiAccording to facts that are obtained at the result of the study, academic successes, the levels of self-directed learning with technology and computer attitudes of the students who are studying with the Flip Learning Method are higher than the students who are studying with Traditional Learning Method and the difference between the groups is found meaningful.Item Untitled(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı) ALPER, Ayfer (Tez Danışmanı); BAKAR, Berna (Yazar)Günümüzde eğitim-öğretim ortamlarını etkileyen yeni teknolojilerden biriinternettir. İnternetin sağladığı en güncel uygulamalardan birisi portallardır. Eğitselportallarda en az bir konuda alıştırma-test, eğitsel, deney ve kullanıcılara özgü farklıetkinlikler yer alır. Eğitim sürecinde karşılaşılan problemlere farklı çözümler sunması veniteliği yükseltmesi bakımından eğitsel portallar önem taşımaktadır. Bu nedenle buaraştırmada öğretmenler tarafından kullanılan eğitsel portalların değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin bilgisayar okuryazarlık düzeylerini belirlemekamacıyla ‘’bilgisayar okuryazarlık anketi’’ uygulanmıştır. Bu ankete göre Bilgisayarokuryazarlık düzeyi iyi ve çok iyi olan toplam 45 öğretmenle çalışma gerçekleştirilmiştir.Eğitsel portalları değerlendirmeleri amacıyla öğretmenlere “eğitsel portallarındeğerlendirilmesi rubriği” uygulanmıştır. Ayrıca 5 açık uçlu sorudan oluşan görüşmeformuyla öğretmenlerin portallar hakkında görüşleri alınmıştır. Çalışmaya katılanöğretmenlerin demografik özellikleri, eğitsel portalların öğretmenlerin branşlarına göredağılımı, eğitsel portalların değerlendirilmesi rubriğine ilişkin madde puanları, eğitselvportalların mobil uyumluluğu, öğretmenlerin eğitsel portalları kullanım devamlılığı,öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda elde edilen nitel veriler incelenmiştir. Çalışmanınsonucunda eğitsel portalların kullanım, eğitsel ve ara yüz özellikleri açısından kendilerinigeliştirmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda eğitsel portal geliştiricilerine veöğretmenlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.AbstractToday the internet is one of the most popular technologies affecting the educationtrainingenvironments. Moreover, portals are the most up-to-date applications providedby the internet. Educational portals include educational tasks such as practices, tests,experiments and miscellaneous customised activities. Portals are of vital importancebecause they have geared up the educational activities by offering different problemsolving methods for the difficulties occurred during educational processes. This researchis aiming to evaluate the educational portals commonly used for k-12 training by theteachers in Turkey. To determine the computer literacy levels of teachers a questionnairehas been made. Only 45 teachers who were at "good" and "very good” levels accordingto the questionnaire have been selected as a study group. In order for teachers to evaluatethe educational portals, they were given educational portal evaluation rubric.Furthermore, the teachers’ opinions were recorded with an interview form composed of5 open ended questions. At the end of the study the acquired qualitative data has beenexamined in terms of demographic profile of teachers, educational portals' distribution byteachers’ branches, scores of each item mentioned in educational portal evaluation rubric,viimobile compatibility of educational portals, teachers’ continuity of using educationalportals and qualitative data acquired from teachers’ opinions on portals. At the end of thestudy it’s been revealed that the educational portals need further improvement in the senseof utilisation, educational and user interface features. Finally, portal developers andteachers were given advices to eliminate inadequacies which exist in portals.