Cilt:21 Sayı:01 (2020)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:21 Sayı:01 (2020) by Author "Aydın, Orhan"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bir Çocuğa Temel Matematik Becerilerinin Öğretiminde Baba Eğitim Programının Etkililiği(Ankara Üniversitesi, 2020-03-01) Aydın, Orhan; Cavkaytar, Atilla; Eğitim Bilimleri FakültesiBu çalışmanın amacı aile eğitimi programına katılan bir baba tarafından sunulan öğretimin otizmli çocuğunun temel matematik becerilerini edinmesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında babaya çocuğunun performansına ilişkin nasıl yoklama alacağına dair ve sistematik öğretim ve eş zamanlı ipucuyla öğretim süreçlerine ilişkin bir baba eğitim programı hazırlanmıştır. Eğitimlerden sonra ayrıca babaya çocuğuna öğreteceği ilk iki becerinin öğretiminde model olabilecek video modeller verilmiştir. Uygulama süreci içerisinde ise ilk iki beceri öğretiminde babanın performansına ilişkin araştırmacı tarafından dönüt sağlanmıştır. Beceriler arası çoklu yoklama modeline göre tasarlanan araştırmanın bulguları, babanın eş zamanlı ipucuyla öğretim yapmasının çocuğunun temel matematik becerileri öğrenmesinde etkili olduğunu göstermektedir. Babaya sunulan performans dönütü ile uygulama güvenirliğinde artış olduğu görülmüştür. Son beceri öğretiminde ise baba ipucu ve dönüt almadan eş zamanlı ipucuyla öğretim uygulamasını yüksek düzeyde güvenirlikle gerçekleştirmiştir.