Browsing by Author "Vuran, Sezgin"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Davranış kontrolü ve beceri öğretimi konusunda hizmetiçi eğitime katılanların programa ilişkin görüşleri(2003) Vuran, Sezgin; Çolak, Aysun; Gürgür, HasanTürkiye' de son yıllarda özürlülere ve özel eğitime verilen önem giderek artmaktadır Bunun bir sonucu olarak, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinin sayısı da hızla artmaktadır Fakat yeterli sayıda nitelikli personel yetişmemiş olması nedeniyle, bu merkezlerde, özel gereksınınılı çocuklar ve özel eğitim konusunda yeterli eğitim almamış personel istihdam edilmektedir Bu nedenle, merkezler hızmetıçı eğitim yoluyla personeli eğitmektedirler Eskişehir Ilı'nde bir özel özel eğitim ve rehabilitasyon meıkezınde sunulan hizmetin kalitesini ve bu merkezde çalışan personelin niteliklerini artırmak amacıyla davranış kontrolü ve beceri öğretimi konularında hızmetıçı eğitim pıogıamı uygulanmıştı) Bu çalışmanın amacı, bu özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde uygulanan hızmetıçı eğitim programına dışkın katılımcılaım gotuş ve önerilerim belirlemektir Çalışmaya kurumda çalışan \e hızmetıçı eğitim kursuna katılan dokuz kışı katılmıştır Çalışmanın verilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmışta Veriler, niteliksel araştırma yöntemlerinden tümevarım analizi tekniği kullanıla/ak analız edilmiştir in ıecent years the ımpoıtance gıven to the ındıvıduals wıth specıal needs and specıal educatıon has been mcreasmg in Tıırkey As a result of thıs numbets of specıal educatıon ınstıtutıons and >ehabılıtatıon centers have been mcreasmg m the prıvate sectoı in these ınstıtutıons the peı sonnel havıng no educatıon ıelated to ındıvıduals mth specıal needs and specıal educatıon aıe employed because of hcnıng no quahfıed peısonnel who ha\e bcen tıaıned aboııt specıal educatıon Howe\eı peı sonnel are traıned by ın-seıvıce traınıng in theseınstıtutıons in the cıty of Eskişehir an ın-semce tıaımng pıogıam about teachıng of skılls and behavıor management technıcjues was ımplemented m ordeı to ıncrease peı sonnel and sen ıce quaht\ The puıpose of thıs study was to descııbe the \ıews and suggestıons about in seıvıce traımng pıogıam of ıespondents who have been woıkıng at the prnate specıal educatıon and ıehabılıtatıon centeı Nine ındnıduah who have been woıkıng in the prıvate centeı and had attended in seıvıce tıaımng pıogram partıcıpated in the study in thıs study the data weıe collected by semi stıuctural ınteıvıev,s The collected data were analyzed by ınductıve analysıs whıch ıs one of the qualıtatıve ı eseaı eh ınethodsItem İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması(Ankara Üniversitesi, 2017-05-28) Vuran, Sezgin; Genç, Gülden Bozkuş; Bozkurt, Sunagül Sani; Eğitim Bilimleri FakültesiBu çalışmanın amacı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı öğretmen adaylarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi dersinde, işbirliği ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP) geliştirmeleri ve bir ekiple birlikte çalışma becerilerini kazanmaları sürecinin ve sonuçlarının betimlenmesidir. Çalışma nitel araştırma yöntemi olan durum çalışması olarak yürütülmüştür. Çalışmaya toplam 100 öğretmen adayı ve üç öğretim elemanı katılmıştır. Çalışmada veriler; katılımcı gözlem, saha notları, öğretmen adayı ödevleri, öğretmen adayı günlükleri ve öğretim elemanı görüşleri kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Çalışmada uygulama sürecinde işbirliği ile öğretim ve öğrenme yaklaşımları benimsenmiştir. İşbirliği ile öğrenme yolu ile ekip üyelerinin BEP hazırlama becerilerin gelişmesinin yanı sıra BEP’in önemli gerekliliklerinden biri olan ekiple çalışma becerileri de gelişmiştir. Ayrıca dersin işbirliği ile öğretim yolu ile yürütülmesi öğretmen adaylarına işbirliği ile çalışmaya iyi bir model oluşturmuştur. Bu çalışma sonucunda öğretmen adayları hem bireysel hem grup olarak BEP hazırlama aşamalarını izleyerek özel gereksinimi olan bir öğrencinin gereksinimlerine uygun bir BEP hazırlamışlar ve öğretim uyarlamaları yapmışlardır. Ek olarak, işbirliği ile BEP hazırlama sürecinde öğretmen adaylarının birbirleriyle etkili bir iletişim kurdukları ve oldukça hevesli şekilde derse katıldıkları gözlenmiştir. Bu çalışmanın bulguları öğretmen adaylarının ileride yaşayabilecekleri zorluklarla baş etmeleri ve sürece hazırlanmaları için öğretmenlere yardımcı olacaktır.Item Sistematik Derleme: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Uygun Olan ve Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretim(Ankara Üniversitesi, 2021-06-01) Vuran, Sezgin; Olçay, Seray; Eğitim Bilimleri FakültesiSosyal beceri yetersizlikleri OSB’nin en önemli belirtilerinden biridir ve sosyal beceri öğretim programları ile sosyal yeterliliklerin geliştirilmesi mümkündür. Bu amaçla kullanılabilecek uygulamalardan biri uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimdir. Uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretim, hedef sosyal becerinin hem uygun hem de uygun olmayan şeklinin gösterildiği bir sosyal ayırt etme programıdır. Bu çalışmada uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretime, davranışsal beceri öğretiminden farklılaşan yönlerine ilişkin açıklamalarda bulunulması, uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretimin OSB tanısı olan bireylere sosyal becerilerin öğretimindeki etkililiğinin incelendiği araştırmaların betimsel olarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. Belirlenen dahil etme ölçütlerini taşıyan sekiz araştırma demografik, yöntemsel ve sonuç özellikleri açısından incelenmiştir. Araştırmalarda 3-12 yaş aralığındaki zekâ düzeyleri 67-132 arasında olan katılımcılar ile çalışıldığı, rol oynama çalışmalarının uygulamanın etkili olmasında kritik bir basamak olduğu, uygulamaların OSB tanısı olan bireylere sosyal becerilerin kazandırılmasında umut vaat ettiği görülmüştür.