Browsing by Author "TUTAR, Perihan (Yazar)"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Kadınların siyasal eğitimi: KA:DER örneği(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı) UYSAL, Meral (Tez Danışmanı); TUTAR, Perihan (Yazar)Yapılan araştırmada, KA.DER'in düzenlemiş olduğu ''Kadın Yurttaşların ve Aktivistlerin Seçmenler ve Aktif Yurttaşlar Olarak Güçlendirilmesi Projesi''ndeki katılımcı kadınların eğitime katılma dinamiklerinin, beklentilerinin ve kazanımlarının toplumsal cinsiyet bağlamında saptanması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu; Aydın, Sinop ve Çanakkale'de düzenlenen eğitime katılan kadınlardan Aydın'dan 8, Sinop'tan 8 ve Çanakkale'den 7 olmak üzere toplam 23 katılımcı kadın oluşturmaktadır. Araştırma verileri, nitel yöntemle elde edilmiş ve araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılarak, çalışma grubunu oluşturan kişilerle görüşmeler yapılmıştır. Bununla birlikte, eğitim ortamına katılarak gözlem yapılmış, katılımcılarla informal sohbet yapılmış, araştırma konusu çerçevesindeki literatür taranmıştır. Veriler sayısallaştırma kaygısı olmaksızın, nitel veri analiz yöntemiyle çözümlenmiş, araştırmanın amacına uygun veriler öncelikle kodlanmış ve betimsel çözümlemesi yapılmış ardından; araştırma sorularına göre oluşturulan çerçevede veriler bir araya getirilip çözümlenerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, bu eğitimde kadınların verili toplumsal cinsiyet rollerini ve kadını kamusal alanın tepesinde olan siyasal katılımdan alıkoyan pratikleri eleştirel/sorgulayıcı bir bakışla analiz edip 'söylem' düzeyinde bir dönüşümün yaşandığı söylenebilir. Kadınların bu eğitime; bilgi edinmek, bilinçlenmek ve etrafındakileri bilinçlendirmek için katıldıkları ve bu konuda çoğunlukla beklentilerinin karşılandığı görülmüştür. Bu eğitimin cesaret, özgüven, farkındalık, motivasyon sağlayarak kendilerini güçlendirdiğini ve kadınların siyasal yaşama katılımda bu tarz eğitimlerin etkili olacağını belirtmişlerdir. Eğitim ortamının daha etkileşimsel, uygulama ağırlıklı olması önerilmiş ve en fazla klasik öğretmen tavrından rahatsız oldukları saptanmıştır.AbstractThe aim of this research is to determine the dynamics of participation of the training, expectations and educational acquirements of women who participated in the Project of the 'Empowerment of Women Citizens'' conducted by KADER in the context of gender issue. The sample of the research is composed of 23 women who participated in the training activity 8 from Aydın, 8 from Sinop and 7 from Çanakkale. The research data was optained with qualitative methods and the interviews were conducted with the sample group by using the interview form developed by researcher. Besides observations and informal chat have been made in the training enviroment and done the literature review in terms of the research topic The data was analyzed by using the qualitative analysis method. The data which was fit for the purpose of the research was coded and first descriptive analysis was made, and it was interpreted by taking into consideration the research questions subsequently. As a result of the study, it has been found that the participants experienced critical learning about gender mainstreaming and the practice to overcome the ideas that blocked women for political participation. It was found out that the participants attended the training activities to get information, become conscious and raise awareness of those around. As for their expectations were mostly met. The participants remarked that the training activities provide courage, self reliance and motivation for women and contribute to raising awareness among women for political participation. They also suggested that the training should be more interactive, practical and eliminated the attitude of traditional teacher.