Browsing by Author "ACER, Dilek (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Öğrenme merkezleri kullanılarak oluşturulan bir okul öncesi eğitim sınıfında çocukların sanat ürünlerinin incelenmesi ve estetik yargılarının belirlenmesi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı) ÖZER KOCAMANOĞLU, Demet (Yazar); ACER, Dilek (Tez Danışmanı)Bu araştırmada öğrenme merkezleri kullanılarak oluşturulan bir okul öncesi eğitim sınıfında çocukların sanat ürünlerinin incelenmesi ve estetik yargılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu 2011-2012 Eğitim Öğretim yılında Ankara Üniversitesi Uygulama Anaokulu (1) ve Çocuk Kulübüne devam eden 60-72 aylık 19 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklardan 10'u erkek 9'u kızdır. Ayrıca nitel verilerin elde edildiği ikisi ikiz çocuk sahibi olan 17 ebeveyn de araştırma grubunda yer almıştır. Araştırmada nitel ve nicel yöntemler bir arada kullanılmıştır. Araştırmanın deseni tek gruplu ön test-son test modelidir. Veri toplama aracı olarak Taylor-Helmstadter Çift Karşılaştırmalı Estetik Yargı Ölçeği, araştırmacının oluşturmuş olduğu Ürün Dosyası Değerlendirme Formu, çocuk ve ebeveyn görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre çocukların Estetik Yargı Ölçeği'nden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Fark puanlarının sıra ortalamaları ve toplamları dikkate alındığında, son test puanı lehine olduğu görülmüştür. Çocukların eğitim ortamına ait görüşleri incelendiğinde; tamamının öğrenme merkezlerini sevdikleri yönündeki görüşleri dikkat çekmiştir. Bu görüşlerin gerekçelerine ait bilgiler de ayrıntılı olarak verilmiştir. Ebeveynlerin de tamamının eğitim ortamının çocuklarının gelişimlerini olumlu doğrultuda etkilediği yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür. Ebeveyn görüşlerine göre öğrenme merkezleri en çok çocukların dil gelişimi üzerinde etkili bulunmuştur. Araştırmanın öneriler kısmında ise ideal bir okul öncesi eğitim ortamının nasıl oluşturulabileceğine dair önerilerde bulunulmuş, daha farklı çalışmaların gerekliliği ve neler yapılabileceği dile getirilmiştir.AbstractThe targets in this research are, analysing children's creative art products and determining children's aesthetic judgement in a preschool classroom which is redesigned learning centers. Research group of this study consists of children who were between 60-72 months old and attended Ankara University Practical Preschool and Children Club in the season 2011-2012 Education-Teaching period. 10 of the children are boys and 9 are girls. There are also 17 parents who took place in this research, where 2 of them have twins. Qualitative and quantitative methods were used in parallel in this research. One group pre-test/post-test design used in this study. Taylor-Helmstadter Pair Comparison Scale of Aesthetic Judgement and Student Result File Evaluation Form which is created by the researcher, child and parent interview form were used as data collection tools. The findings of the study showed that there is a significant difference in the aesthetic judgements of children. According to the findings related with the children's ideas about learning environment, their opinion is that they all like the learning centers. Reasons for their opinions also are explained in details. According to the parent's views, learning centers are effective for children mostly on language development. Proposal part of the research contains suggestions like how an ideal pre-school education environment can be established, the need of more difference studies can be done.