Browsing by Author "ACAR, Burak Serdar (Yazar)"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Kırsal kalkınma bağlamında ipek böceği yetiştiriciliği kursu: Muğla ili Köyceğiz ilçe Halk Eğitimi Merkezi örneği(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı) BİLİR, Mehmet (Tez Danışmanı); ACAR, Burak Serdar (Yazar)Araştrımanın amacı, Muğla-Köyceğiz İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nün desteğinde, Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü'nce açılan "İpek Böceği Yetiştiriciliği Kursu"nu kırsal kalkınma bağlamında betimlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma nitel ve nicel yöntemin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Köyceğiz Halk Eğitimi Merkezi tarafından düzenlenen İpek Böceği Yetiştiriciliği Kursu'na katılan yetişkin öğrenenler oluşturmuştur. Literatür taramasından elde edilen verilere göre, yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme toplam 24 yetişkin ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen yetişkin görüşleri, görüşme formundaki sıra temel alınarak incelenmiş ve tablolaştırılarak frekans ve yüzde kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları ise aşağıda yer almaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu kadınlardan oluşmaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu 25 ile 44 yaş arasındaki iktisaden faal nüfus grubundan oluşmaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu evlilerden oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu ilkokul mezunundan oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu ev kadınlarından oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğunun aylık net ortalama bir geliri bulunmamaktadır. Katılımcıların çoğunluğu kendisine ait evde yaşamaktadır. Katılımcıların büyük çoğunluğu çekirdek aile yapısına sahiptir. Katılımcıların çoğunluğunun aile kişi sayısı 4 kişiden oluşmaktadır. Kursa katılan yetişkinlerden hiçbiri tek başına hayatını devam ettirmemektedir. Katılımcıların çoğunluğu Halk Eğitimi Merkezi vasıtasıyla kursdan haberdar olmuştur. Kursa katılanların büyük çoğunlunun aile geçimine katkı sağlamak amaçlı kursa katıldığı görülmektedir. Kursa başlayan 24 yetişkinden 21'i kurs bitiminde üretime geçmiştir. Kurs sonunda üretimde karşılaşılaşılan en temel iki problem "üretimin gerçekleştirildiği yerin yetersizliği" ve "üretimde kullanılacak dut yaprağının az olması"dır. Katılımcıların çoğunluğu ipek böceği yetiştiriciliği kursunun ekonomik anlamda katkısının olduğunu belirtmektedir. Kursun ev ihtiyaçlarının giderilmesinde ve ev hanımlarının boş zamanlarını değerlendirmesinde imkanı sağlaması ekonomik ve sosyal anlamda en temel iki katkısıdır. Katılımcıların büyük çoğunluğu kursun ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini karşıladığını belirtmiştir. Katılımcıların daha yararlı olması için önerilerilerde bulunmuşlardır. Bunlardan en öne çıkan ise; "ipek böceği kozasının dokuma olarak değerlendirme" önerisidir.AbstractThis study aims to describe "Silkworm Raising Course" within the context of rural development opened by the Directorate of Public Training Center with the support of the Directorate of Food, Agriculture and Livestock of Köyceğiz District of Muğla. In this study screening model was used. The study was realized by hybrid approaches where both the qualitative and quantitative methods employed together. The population of the study was adults who participated in the "Silkworm Raising Course" organized by Köyceğiz Public Education Center. According to the data obtained by literature screening, semi-structured interview form was prepared. The interviews were made with 24 adults. The views of the adults obtained by the study were examined by taking the order in the interview form as basis and collected data are demonstrated in tables using frequency and percentage graphics, and the results are refined with comments. A brief summary of the study is given below: The majority of the participants are composed of women. The majority of the participants are composed of the persons between the ages of 25 and 44, who are economically active. The majority of the participants are married. The majority of the participants are graduates of primary school. The majority of the participants are housewives. The majority of the participants do not have any monthly net average income. The majority of the participants live in flats which belong to them. The majority of the participants have nuclear family structure. The number of persons in the families of the majority of the participants is 4. None of the adults participated in the course do not live on their own. The majority of the participants got familiar with the course by the Public Education Center. The majority of the participants attended the course in order to contribute to the economies of their families. 21 out of 24 adults who participated in the course started silkworm raising at the end of the course. The basic two problems that the participants encountered at the end of the course during production are "lack of adequate area for silkworm raising" and "lack of adequate mulberry leaves for silkworm raising". The majority of the participants state that silkworm raising course has an economic impact for their incomes. The two fundamental economic and social benefits of the course are its impact for the household incomes of the participants and its use for the housewives to spend their leisure time. The majority of the participants state that the course was interesting and the course met their expectations and needs. The majority of the participants made recommendations with a view to have a better course in terms of its benefits for the participants. The most remarkable of these recommendations is "to make use of silkworm cocoon as weaving".