01-YÜKSEK LİSANS TEZLERİ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 01-YÜKSEK LİSANS TEZLERİ by Subject "(KFOÖ"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Kültürel farklılığı olan ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersinde işbirlikli öğretim modeli uygulaması(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Çubuk, Ethem; Gürsel, Ferda; OtherFarklılığı olan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğrencilerin etkileşim kurabilecekleri ortamların oluşturulması öğrencilerin derslere katılımını kolaylaştırır (Sever, 2020). Özellikle işbirlikli öğrenme, farklılığı olan öğrencilerin bulunduğu grubun bir parçası olabilmesi ve derse dahil olabilmesi için ortam oluşturur (Dyson ve Casey, 2016). Öğrencilerin değerleri yaşantısı içerisinde uygulayarak öğrenmesi önemlidir. İşbirlikli öğrenme öğrencilerin birbirlerine saygı duyabilmeyi, birlikte çalışmayı öğrenecekleri ortamlar sunar. Bu araştırma da kültürel farklılığı olan öğrencilerin (KFOÖ) derse katılımlarının geçirdiği süreci ve bu süreçte öğrencilerin değerlerinin şekillenme süreci açıklanmaktadır. Bu süreçler nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışması ile ortaya koyulmuştur. KFOÖ'leri süreç başında; derse katılımda grup üyelerinin onları gruplarında istememesi, KFOÖ'lerin grup üyelerinin anlattıklarını, sorduklarını, uyguladıklarını anlamamaları zorlarken, grup arkadaşlarının geliştirdikleri stratejilerle derse katıldılar. İşbirlikli öğretim modeli (İÖM) kullanımı öğrencilerin sahip olduğu olumsuz düşüncelerin, duyguların ve değerlerin adalet, saygı ve kapsayıcılık değerlerine dönüşümünü sağlamıştır. Çalışmanın odak grubu 14 6.sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Öğrenciler 10 hafta boyunca atletizm ünitesini İÖM ile deneyimlerken heterojen gruplara ayrılmışlar ve gruplar kendi içerisinde rollerini uygulamışlardır. Veriler; ön-son görüşmeler, video, günlükler ve alan notlarıyla toplanmıştır. Sonuç olarak, işbirlikli öğrenme modelinin KFOÖ'lerin gruplara katılımını sağlanması ve değerlerin kazandırılmasını kolaylaştırmada kullanılacak etkili bir model olduğu belirlenmiştir. İÖM'nin gruplardaki öğrenciler KFOÖ'lerin derslere katılımını farklı stratejilerle sağlayabilir ve İÖM sürecinde farklı değerleri deneyimleyerek şekillendirebilirler.